Raya di Wisma

Cerita raya belum habis. Minggu terakhir ni, banyak juga dapat jemputan rumah terbuka. Tak ketinggalan jemputan dari pejabat-pejabat  yang terdekat. Terima kasih atas jemputan dan ingatan. Kali ni cerita pasal raya di wisma pula. Raya di Wisma Raya ke-12, kami berhari raya di Wisma Negeri Terengganu. Chik Tie terlibat dalam jawatankuasa persiapan gerai makanan untuk […]

Teruskan membaca

Cerita raya, cerita makan

Assalamualaikum semua. Masih mood raya, jadi cerita pun masih hal raya.Raya dan makanan, berpisah tiada. Minggu ni Chik Tie tak balik kampung, jadi kesempatan masa ada di Terengganu ni, bolehlah jemput abang Ngah Chik Tie datang beraya.  Niat hari tu bulan puasa nak berbuka puasa sama-sama, tapi tak sempat sebab asal hari minggu je Chik […]

Teruskan membaca

Bukan hari-hari Hari Raya

Assalamualaikum semua. Tak lambat lagi kan nak ucapkan “Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin” pada semua.  Hari ni dah masuk 7 Syawal. Sekejab je masa berlalu. Sebulan puasa, lepas tu beraya. Sekarang dah hari ke-7 dah pun.  Kalau dulu-dulu rasa bulan puasa tu lama sebab masa tu kan kecil lagi,  tak tahu menikmati bulan […]

Teruskan membaca