Pantai Teluk Kalong, Kemaman

Pantai Teluk Kalong terletak dalam daerah Kemaman. Kampung kelahiran suami Chik Tie. Kalau balik rumah mertua, memang akan ke pantai. Sekarang ni dah makin banyak pondok dan tempat duduk di sediakan. Pantai ni tak sesuai untuk mandi manda, tapi boleh je nak santai santai sambil makan kat sini. Yang penting, jaga kebersihan
Sedih bila tengok pantai yang indah ni dicemari dengan sampah. Tak salah nak makan kat sini. Lepas makan, kutip semua plastik, bekas makanan. Sampah boleh buang dalam tong sampah yang disediakan. Nak pemandangan cantik, kita kenalah rajin dan bertanggungjawab kan.

2 thoughts on “Pantai Teluk Kalong, Kemaman

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.