Assalamualaikum semua. Dapat masak sendiri di rumah adalah satu kepuasan bagi kita kan? Terutama bila tengok suami, anak-anak dan ahli keluarga seronok menikmati makanan yang kita masak. Biarlah menu biasa-biasa, […]

Assalamualaikum semua. Masih mood raya, jadi cerita pun masih hal raya.Raya dan makanan, berpisah tiada. Minggu ni Chik Tie tak balik kampung, jadi kesempatan masa ada di Terengganu ni, bolehlah […]

Semalam Chik Tie ada kongsi menu untuk berbuka. Hari ni Chik Tie kongsi lah serba sedikit resepi Ikan Percik Merah ala Chik Tie. Semoga bermanfaat untuk semua.  Kalau ikan Chik […]

Assalamualaikum. Salam sejahtera semua 🙂 Dah masuk hari ke-4 dah kita puasa.  Awal awal puasa ni, menu tu masih lagi tak susah nak cari. nanti dah hujung hujung nanti barulah […]

Antara aktiviti yang Chik Tie rindu nak buat. Breadmaker ada kat rumah ma, jadi bila di Terengganu ni tak dapat lah nak meroti sangat. Bila balik rumah ma, penat penat […]