Cerita raya, cerita makan

Assalamualaikum semua. Masih mood raya, jadi cerita pun masih hal raya.Raya dan makanan, berpisah tiada. Minggu ni Chik Tie tak balik kampung, jadi kesempatan masa ada di Terengganu ni, bolehlah jemput abang Ngah Chik Tie datang beraya.  Niat hari tu bulan puasa nak berbuka puasa sama-sama, tapi tak sempat sebab asal hari minggu je Chik […]

Teruskan membaca

Bukan hari-hari Hari Raya

Assalamualaikum semua. Tak lambat lagi kan nak ucapkan “Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin” pada semua.  Hari ni dah masuk 7 Syawal. Sekejab je masa berlalu. Sebulan puasa, lepas tu beraya. Sekarang dah hari ke-7 dah pun.  Kalau dulu-dulu rasa bulan puasa tu lama sebab masa tu kan kecil lagi,  tak tahu menikmati bulan […]

Teruskan membaca

Segmen deko pun bermula

Alhamdulillah. Chik Tie dah selesai satu tugasan dalam #dekodekorumahsns . Minggu ni Chik Tie balik Teluk Kalong. Dapatlah selesaikan sesi memilih kemasan lantai dan sebagainya.  Bila banyak banyak macam ni, mulalah rambang mata. Mula-mula masuk tak tahu nak pilih yang mana. Hilang punca kejab, nasib baik cepat kembali ke tujuan asal.   Chik Tie gi […]

Teruskan membaca